onsdag 13. mai 2009

Årets styrkeprøve

Ja, nå er det snart 17. mai, så lørdag tok jeg frem bunaden for å forberede den store dagen. Kanskje lurt å prøve stasen tenkte jeg, men angret straks. Hva hadde skjedd med bunaden siden sist? For trang! Jeg har hørt at klær kan krympe i skapet, men den går jeg ikke på. Her er det noe annet som må krympe, hvis jeg skal inn i bunaden. Ei drøy uke, er det jeg har. Hvordan skal dette gå? Lørdag haster jeg på butikken og kjøper lavkalorisuppe. Søndag starter dagen med en times jogge- (gå.. puh) tur før frokost. Har hørt at man forbrenner mer før frokost, ikke vet jeg. Mandag sykler jeg til jobben og spiser slankesuppe til lunsj. Men det er alltid noe uventet som dukker opp, for en kollega med konfirmant har med deilig marsipankake. Ja, ja, bare et lite stykke. Lunsjen er det eneste måltidet jeg endrer noe særlig på. Resten av måltidene gjennomgår kun små justeringer mht inntak av poteter og brød. Etter jobb, sykler jeg til treningsstudioet hvor jeg trener hver uke. Der har vi 20 minutters oppvarming i form av en joggetur. Deretter 1 time med pump, for så og sykler hjem og lage smootie. Men fy søren så sulten man blir av å trene så mye. Det ble nok litt mer enn smootie den kvelden. Tirsdag er det datteren i huset som vil ha med mor på joggetur. 1 times jogging med stor stigning i terrenget gjør at moderen kommer hjem med tunga nest ned på knea. Dattera ser uforskammet opplagt ut. Proteinshake er visst tingen etter trening. Ja, ja så er det atter en ny dag. Våkner faktisk frisk og opplagt, til tross for de fysiske utskeielsene. Nok en dag med trening. Sykler til og fra jobben (skal være ærlig og innrømme at det er i underkant av 4 km tur/retur). Vel hjemme, er dattera på høgget igjen. Bli med ut en tur ut og jogge da mamma. Etter litt nøling blir jeg med, men med forbehold om at det ikke blir en time i dag. Jeg skal faktisk på pump igjen i dag. Det er fast rutine på mandag og onsdager. Joggeturen gikk forbausende bra, men ikke pumpen. Hadde faktisk ikke energi igjen. Dette blir nok for tøft for ei dame i sin beste alder, så i morgen blir det kun sykling til jobb. Vekta har faktisk beveget seg litt i riktig retning, men bunaden skal ikke prøves før lørdag. Så innen da får jeg leve i spenning og holde meg unna sjokolade og andre godsaker.

2 kommentarer:

  1. Jeg syntes du er flink jeg, du er jammen flink som både er på treningsstudio og jogger og sykler til jobben!!!! Hva gjør jeg??? Ikke noe av dette, men bunaden fra min konfirmasjon, den passet på søndag da vi var i konfirmasjon, så da gjør den vel det på 17. mai også, men jeg skulle ønske at jeg var så flink som deg til å trene...

    SvarSlett
  2. Med to små barn i huset,regner jeg med at du får mye gratis trening som jeg går glipp av. Blir vel ikke mye tid til egenpeie da. Jeg har tross alt voksne barn som stort sett ordner seg selv. Men det er klart, jeg var ikke like motivert til trening så lange vekta var stabil samme hva jeg putta i meg av godsaker. God 17 mai!

    SvarSlett