lørdag 28. mars 2009

Snø

Registerer at mange er opptatt av været. Det er i seg selv ikke noe nytt. Nå er det snøen som er temaet for folks frusterasjoner. Men vi bor jo i et land med fire årstider. Denne vinteren har vi virkelig hatt det jeg vil kalle en skikkelig vinter, med masse snø og fin temperatur. Men hva leser jeg i avisene? Jo, at det skaper en masse problemer. Brøytebudsjett er overskredet, snødepot er fulle osv. Hva er dette? Er det plutselig en bombe at det er vinter og snø. Hva med alle de vintrene vi bare har hatt glattis? Selv om det kanskje vises på andre budsjett, tror jeg vi har spart mange lårhalsbrudd denne vinteren. I år har det også vært sparkeføre og unger som ikke har hatt ski på beina, har omsider lært denne obligatoriske øvelsen. Vi er jo egentlig født med ski på bena sies det. Undertegnede har aldri gått så mange mil på ski noensinne. Så dere som klager over at vi har vinter, få på dere skia og kos dere i vårsola. Snart er det påske og fine forhold i fjellet.

1 kommentar:

  1. Jeg er så enig med deg, men det kommer vel av at jeg er oppvokst med ski som en naturlig del av aktivitetene i hele barndommen. Dessuten har jeg bodd 20 år i "vinterland" i dalstroka innafor.Snø fra november til mai. Ikke mye kan slå det å gå skirenn i 1000 meters høyde i månedsskiftet mai-juni! I morgen går Sesilåmi av stabelen, et turrenn jeg en gang deltok i, fra Setesdal til Sirdal.Men det er lenge siden..... Nå gleder jeg meg til gode skiturer i påskeferien. IK

    SvarSlett